החופשה היוונית שלי

החופשה היוונית שלי (שלנו) התחילה ברעיון של חופשה ליעד קרוב, בטיסה קצרה, כזו שתהיה בעיקרה בטן-גב ובלי תכנונים לכבוש את היעד או לסמן וי באתרים.

בכל שנה, בחודש אוגוסט, בתום המסגרות והקייטנות, אנחנו דואגים לצאת לחופשה משפחתית. ובכל שנה בוחרים יעד חדש. עד היום החופשות היו עם חברים או משפחה, או גם וגם. הפעם בחרנו לצאת לחופשה משפחתית אינטימית רק משפחתנו המצומצמת.

הרצון לשלב זמן איכות משפחתי הוביל לבחירה באי כרתים, בכפר בשם אנליפסי (Analipsi) בחוף המזרחי, הסמוך לעיירה חרסוניסוס ( Hersonisos).

זמן טיסה של 1:30 שעות, נחיתה בהרקליון ונסיעה של 20 דקות והגענו לאזור כפרי ומלא בעצי זית. לאורך החוף התוודענו לבתי מלון מטריפים. התחילה החופשה!

הדרך מהרקליון לכפר אנילפסי

צילום: עדי ברעם

בתי המלון לאורך חוף הים עשירים באטרקציות ופעילויות לכל גיל. כך מצאנו את עצמנו בבוקר מתעמלים בחוף הים, או קופצים לבריכה על מזרני ים (בכל מרפסות החדרים היו תצוגות מרהיבות של מזרנים שונים ויפים), מנשנשים גלידות וקרפים בבר, או נחים לצד בירה מקומית טובה. את הבוקר פתחתי בריצת 5 ק"מ לאורך חוף הים התכול (חוויה מדהימה!). אחרי ארוחת בוקר עשירה בחרנו את המסלול הרטוב שלנו (ים-בריכה או בריכה-ים), כשבכל יום גילינו בריכה נוספת במתחם המלון. הצטיידנו במזרנים ובקרם הגנה, ונפשנו לנו להנאתנו. מבלי לרוץ אחרי הזנב של עצמנו, מבלי להספיק עוד אתר חשוב או אטרקציה כזו אחרת. פשוט זרמנו עם הילדים ועם המצברוח (וגם עם הרוח שאכן הפתיע בנעימות בערב), בדינמיקה המשפחתית שלנו והייחודית רק לנו. צחקנו, השטתנו, חיבקנו, כעסנו, ושוב צחקנו. פשוט היינו אנחנו בקצב שלנו ולפי הרצונות שלנו. בחופשה רק שלנו ועבורנו!

בתי מלון מפנקים על רצועת החוף בכפר אנליפסי

אטרקציות קרובות שבחרנו לא לפספס בביקור....

פארק הדינוזאורים (Dinosauria park) והאקווריום הגדול (Cretaquarium) הממוקמים במרחק הליכה האחד מהשני. החלטנו לשלב את שניהם יחד בטיול של בוקר מהנה. בנסיעה קצרה של 10 דקות מהכפר אנליפסי לכיוון הרקליון, הגענו לפארק הדינוזאורים כנקודה ראשונה.

מסלול הפארק מתחיל במתחם סגור שבו מוצגים פריטים וסיפורים היסטוריים מתקופת הדינוזאורים. שם הילדים גילו את סוגי הדינוזאורים השונים, הצבעים הגבהים והגדלים המפלצתיים (ואפילו השוו אותם לבניינים או מטוסים). בהמשך המסלול מוצגים בחצר גדולה ויפה, דינוזאורים המונעים על חשמל ("אמא זה אמיתי נכון?") כאלה שהזיזו ראש או זנב, השמיעו קולות וריגשו את הילדים. במעבר ממיצג אחד לאחר, התפעלו הילדים מהסוגים השונים (ויש הרבה), התרוצצו הצטלמו והשתעשעו ביניהם, ואפילו התחילו להשמיע קולות דומים לדינוזאורים. שעה וחצי של התפעלות הסתיימו להן בחנות מזכרות (איך לא?!) ובאטרקציית הדמיות.

משם, במרחק הליכה של קילומטר אחד, הגענו לאקווריום הגדול של כרתים (הפתוח 365 ימים בשנה כולל חופשות וחגים). אקווריום גדול וחדשני, ממוזג (לא מובן מאליו בכרתים) ואטרקטיבי ביותר עבור הצעירים בחבורה. במתחם מוצגים סוגים שונים של דגים, רגילים ומיוחדים, פשוטים או צבעוניים. חיש מהר רצו להם הילדים בין החלונות השונים, זה גילה צב ים, זו גילתה כריש, והאחרים מדוזות זרחניות. כך מצאנו את עצמנו נהנים במשך שעתיים מסוגים שונים של דגים, בצבעים ובגדלים מרהיבים. בתום ארבע שעות מעניינות, חזרנו בנסיעה קצרה למלון היישר לבריכה הצוננת והמרווחת להמשך פעילויות היום.

לפרטים נוספים הכנסו לאתרים  http://www.dinosauriapark.com/    https://cretaquarium.gr/

דינוזאורים בפארק, הדרך לאקווריום, דגים באקווריום הגדול

צילום: עדי ברעם

ביקור בעיירה חרסוניסוס (Hersonisos) היתה בקשת הילדים - לאחר שעות רבות של שמש-חול-ים ועור "מכובס" ממי הבריכה, ביקשו הילדודס לטייל ולספוג את אווירת העיר (תירוץ טוב של הבנות בחבורה שבעצם רצו שופינג!). בחרנו אחה"צ נעים ונסענו כ-10 דקות מהכפר אנליפסי לעיירה חרסוניסוס (הכיוון הנגדי להרקליון). העיירה מתוירת מאוד, ממוסחרת ושוקקת חיים. לעיננו נגלה רחוב ראשי מלא בחנויות ודוכנים למכירת מזכרות, תכשיטים זולים, תיקים ושעונים. דוכני צמות, קעקועים וכל מה שניתן למכור תמצאו בזה המקום. מחירים לא זולים יחסית לסחורה לא איכותית במיוחד, ובכל זאת התחדשנו במזכרות מעטות.

בפניות צדדיות תוכלו גם להגיע לטיילת לאורך קו המים. הטיילת מלאה במסעדות רבות ומגוונות, הממוקמות כמרפסות על חוף הים ומציעות תפריטים מוכרים.

לי הרגיש כאילו טיילתי בטיילת אילת הישנה לפני מספר שנים. מארחי המסעדות רצו לכיווננו, ניסו לפתות ולהציע את המטעמים המוצעים, גילגלו בלשונם מספר מילים בעברית, ונפרדו מאתנו בחיוך כשהבינו שאנחנו לא מעוניינים. ובכל זאת, ישיבה לבירה קרה, או משקה צונן באחת המרפסות המשקיפות לים, היה רעיון מצוין! טיול רגלי, קניות זוטרות, התרשמות מהנוף ההררי מסביב, ומספר תמונות למזכרת - בהחלט סיפקו עבורנו בילוי אחה"צ מהנה.

העיירה חרסוניסוס - חנויות ודוכני מזכרות, פריטים מקומיים, מסעדות לאורך רצועת החוף

צילום: עדי ברעם

שבוע ימים מלאים ברוגע ושלווה (יחסית עם ארבעה זאטוטים), פינוק באחד מבתי המלון היפים והאטרקטיביים למשפחות, הנאה מהנופים, הבריכות והים, כל אלה סיפקו עבורנו את הסחורה. בחרנו חופשת slow motion והיא בהחלט ענתה על כל הציפיות. חופשה משפחתית שאפשרה לכולנו יחד זמן איכותי ומהנה. בחרנו יחד את האטרקציות ואת חלוקת הזמן, בחרנו היכן להיות ומתי, ולעיתים גם בחרנו מה "לא לעשות" לטובת מנוחה. כי הרי בחרנו לא לרוץ אחרי הזנב של עצמנו.

אני ממליצה... את זה כבר הבנתם! נתראה בחופשה הבאה.

© by ADI BARAM   כל הזכויות שמורות          adi@adibaram.com           054.4453452         עדי ברעם עיצוב פנים